Wednesday, March 2, 2011

frim ride!! The debut


Salam Semua mbr and brader2 cyclemania.. Last weekend we all berkayuh di FRIM (Forest Research Institute Of Malaysia) Actually tu my first time kayuh kat situ.. dan mungkin ramai lg yang mcm aku.. Aku dengan Meiji pegi satu kereta.. Sampai pondok keselamatan dah terkejut dengan fee yang kitorang kene bayar.. RM10 (2org 2 beskal).. huhu downhill punya pasal terpaksa tolak tepi.. >
Masa nak start masuk bukit terpaksa kayuh berhati-hati skit sebab terlalu ramai joggers dan cyclist tgh trek.. sampai ade joggers yang emosional dipagi hari.. hahaha sungguh menggelikan hati.. pendakian bukit steroid sedikit memenatkan.. curam dan jauh.. aku terpaksa berhenti 2 kali sebelum sampai puncak.. Downhill dari puncak steroid memang menyeronokan.. sampai member yang beskal takde brek pun lupa bila dah layan downhill.. hahaha..
Banyak trek kat sini.. ada jugak yang single trail tapi x sempat nak try maybe next time.. Suasaba alam semula jadi dalam hutan dengan udara yang nyaman.. pada aku kalu nak ikutkan kepuasan berkayuh offroad.. FRIM memang tempatnya tapi bila mengenangkan terlalu ramai orang dan cylist dari group lain sampai menggangu nak layan downhill di tambah lagi dengan bayaran RM7 untuk 1 kereta dan 1 beskal.. berkayuh kat FRIM dah hilang sikit kenikmatannya..
Tapi kalau diajak datang aku tetap pergi.. hahaha.sebab cycling for health.. tak kira dimana.. GO CYCLEMANIA!

* gambar courtesy sdr helmi.. thanks bro..

No comments:

Post a Comment