Monday, March 7, 2011

Ulu Yam Damned riding..!! Terbaiiikkk,,,


Salam brader cyclemania semua.. Selamat bekerja.. Hari ni aku nak criter pasal Ulu Yam Damned ride semalam.. haha actually damned fun, damned exiciting, damned exhausted damned etc.. hahaha Aku x bleh gambarkan the fun we had.. tersangat mengujakan.. Off and On road.. So sape2 yang blum pernah layan trek ulu yam.. better tunggu announcement next riding.. terbaik dan tak menghampakan...

Kitorang pergi sepuluh orang je semalam.. Cukup untuk menceriakan suasana hutan yang sunyi sepi tu.. sepanjang jalan, kiri kanan dipenuhi belukar dan pokok-pokok kecik.. mujur aku pakai handsocks.. kalu tak mau calar balar tangan aku kena libas dek daun-daun kayu dan lalang yang terjuntai-juntai tu.. Ada jugak kesan-kesan korekan tanah oleh sang kerbau pendek.. haha.. Keunikan trek ni sebab ade river crossing.. shot yang aku cari-cari selama ni untuk photoshot.. tapi semalam aku jadi model , so xde shot river crossing.. Sampai separuh jalan dalam trek pemandangan indah empangan Batu.. breath taking view... Penat berkayuh meredah semak belukar dan menolak beskal terasa hilang sekejap dek pemandangan tu..

Tapi jangan leka dengan berkayuh.. kalu terasa-rasa gatal kat mana-mana bahgian badan better look out.. hahaha.. menatang yang buat aku sakit hati tiap kali masuk utan.. Pak chat (pacat la..) Semalam dalam diam, dalam dok very coutious.. sempat jugak 2 ekor meratah darah aku.. huh aku sumpah jadi crank pacat ni baru tau.. And part yang paling aku extreme excited.. Downhill yang damned adventure.. brek shimano deore aku memang betul-betul teruji beb.. jalan lembab dengan tanah yang padat tapi licin.. diikuti plak tanah berbatu kerikil.. kalu jatuh.. (mintak jauh) aku tak bleh nak bayangkan.. tapi hampir-hampir jugak bila tayar depan masuk dalam longkang air kat tengah-tengah trek.. huhu urut dada sekejap..

Penghujung trek off road kita keluar di riverstone resort.. lega dapat melepasi downhill ulu yam.. Balik kitorang ikut jalan raya.. Dont under estimated the condition.. climbing yang mencecah aku rasa 20% bro.. aku terpaksa berenti sekali untuk melegakan kaki yang lenguh dan amik napas sebelum aku teruskan kayuhan.. So aku rasa trek ni yang terbaik untuk enjoy riding OFF & ON the road experience.. So Keep in touch dan lapang-lapangkan masa every weekend.. The excitement will continue... GO CYCLEMANIA!!

ade pacat ke bang?.. Abg Shadat tengah chek kaki kot-kot pacat sempat melekat masa downhill
Selamat sudah meredah hutan.. yahooo!!
perhentian terakhir sebelum kuar dari hutan.. Lega dan puas..
View yang tak bleh dilepaskan peluang untuk bergambar
Helmi dengan jersey yang baru dapat sebelum kayuh.. Terbaiiikk!!
aksi primitive moden.. haha


No comments:

Post a Comment