Friday, March 2, 2012

Selamat Hari Lahir Untuk ku

Alhamdulillah...

Syukur kepada Allah kerana telah mengizinkan aku untuk menghirup udara didunia ini buat kali yang ke 41tahun... Terasa begitu sayu dihati aku mengingatkan umurku yang hari ini meningkat lagi satu angka... Bukan umur yang aku kesahkan.. bukan nombor itu yang aku sedihkan.. tapi, pengisian umurku itu yang membuatkan aku terasa sedih dan sayu.. terkadang terfikir dihati aku.. Kenapa aku tidak jadi seperti orang lain yang dapat mengisi hari-hari umur mereka penuh dengan perkara-perkara yang mengembirakan, kejayaan demi kejayaan manis dikecapi... Dan yang lebih menyedihkan aku.. bagaimana mereka dapat meniti hari-hari mereka dengan penuh ketaqwaan sedangkan aku.. Dipenuhi dengan dosa dan noda..

Mampukah aku mengikut jejak langkah nenek moyangku suatu ketika dulu.. menjadi alim ulama yang dikenang sehingga kini.. mampukah aku mencecah usia tatkala mereka menghembuskan nafas mereka yang terakhir dengan kalimah Allah.. Tatkala usiaku begini aku rasakan begitu cetek ilmu pengetahuanku berkaitan agama.. begitu lemah pegangganku kepada tiang agama ibarat genggaman seorang bayi..

Yaallah.. aku mohon kepadaMU kau kuatkanlah imanku.. berikanlah kekuatan kepada aku menempuh hari-hari mendatang agar dapat aku beribadat kepadaMU ya Allah.. Terlalu banyak dosa yang telah aku perbuat.. telalu banyak laranganmu yang telah aku ingkari.. Bersihkanlah jiwaku ini dari noda-noda dosa-dosa yang pernah aku perbuat.. samaada yang aku ketahui ataupun yang tidak aku ketahui.. Sesungguhnya dikala ini aku sedar aku telah memungkiri janjiku kepadaMU untuk beribadat kepadaMU..

Semoga diusiaku ini aku mendapat hidayah dariMU untuk terus beribadat kepadaMU sehingga akhir hayatku...

No comments:

Post a Comment