Tuesday, December 27, 2011

Selamat Datang 2012... Welcome 2012

Salam all riders.. Lama benar aku tak menulis dalam blog ni.. pejam celik dah sampai ke penghujung tahun.. Begitu pantas masa berlalu.. dan begitu juga umur kita.. semakin lama semakin hampir pada usia senja.. haha.. bukan statement untuk melemahkan semangat tapi sekadar peringatan.. Sungguh pun kita berkayuh dan aktif bersukan.. jangan anggap itu jaminan untuk kita sihat atau pun boleh hidup seribu tahun lagi.. Hukum alam memang begitu.. tapi hukum Allah jangan kita lupa.. bila-bila masa pun biar macamana sekali kita beriadah atau bersukan..

Jadi tahun ni matlamat aku untuk mengumpul koleksi jersey dan medal jamboree tercapai.. lebih dari 10 jambore aku masuk.. ada yang dapt tshirt dan ada yang dapat jersey.. alhamdulillah tak ada sebarang perkara yang tak diingini berlaku atas aku sepanjang jamboree yg aku masuk.. dan yang paling best.. aku dapat perbaiki dan menilai prestasi aku dari satu jamboree ke satu jamboree.. bukan lah nak menang sangat.. tapi sekadar nak melihat pencapaian peribadi buat diceritakan pada anak-anak dan cucu-cucu (insyaalllah) satu hari nanti...

Pada kawan-kawan rider yang lain.. Apa guna berbelanja ribuan ringgit untuk membeli peralatan basikal kalau sekadar nak bersaing dengan kawan-kawan lain siapa basikal yang paling hebat.. tapi sekali-sekala cuba lah masuk jamboree dan cuba buat catatan peribadi sendiri.. hahaha.. tak rugi pun.. kita akan lebih berasa nikmatnya hobi berbasikal ni selain kita dapat meningkatkan kesihatan kita..

Untuk mereka yang selama ni jadi pemerhati.. jangan pikir lama-lama.. beli basikal jom kayuh sama-sama.. sukan yang tak memerlukan skill yang hebat untuk disertai.. asal pandai kayuh sudah... memang kali pertama semua orang pancit.. tapi lama kelamaan semua tu perkara mudah.. "No mountain thats too high"

Kesimpulannya.. untuk aku.. tahun depan aku dah kena masuk kategori baru lah untuk acara jamboree.. almaklumlah.. umo pun dah meningkat.. insyaallah tahun depan aku tetapkan ranking 10terbaik untuk kategori baru aku ni.. hehehe nak merasa naik podium la plak.. biarpun kategori veteran.. memang kalau nak merasa 10 terbaik dalam kategori "open" mustahil lah bagi aku.. 2kali ranking top 30 riders dah cukup memuskan hati aku selama berjamboree..

So to all riders and friends out there.. keep up your riding and stamina.. you wont loose anything but you'll gain a lot.. happy cycling bro.. GO CYCLEMANIA!

No comments:

Post a Comment